Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
Aşağıdakilerden hangisi Halit Ziya’nın uzun hikaye olarak kabul edilebilecek eserlerinden biri değildir?
Heyhat | |
Bir Muhtıranın Son Yaprakları | |
Nemide | |
Bu muydu? | |
Bir Yazın Tarihi |
Soru 2 |
Türk edebiyatında “Abes-muktebes” tartışması olarak da bilinen “göz için kafiye-kulak için kafiye” tartışmasına neden olan Haşan Asaf şiiri aşağıdakilerden hangisidir?
Malumat | |
Burhân-ı Kudret | |
imdâdü’l Midâd | |
Mirsad | |
Hazine |
Soru 3 |
Bir duygu ve düşünce halini, bir görünüşü, belli bir noktadan alıp, doğal gelişimini bir bütün içinde anlatan, baştan sona birbirini anlam, ses ve söyleyiş bakımlarından tamamlayan birimlerden oluşan şiire verilen addır. Türk edebiyatı bu tarz şiiri Edebiyat-ı Cedide döneminde tanımıştır. Daha öncesinde bazı denemeler olmuştur.
Yukarıda söz edilen şiir türü aşağıdakilerden hangisidir?
Pastoral Şiir | |
Sürreal Şiir | |
Lirik Şiir | |
Organik Şiir | |
Epik Şiir |
Soru 4 |
Yazarın yazı faaliyetinin birçok önemli yanı olmakla beraber, dili ve malzemesi bakımından ayrı bir kıymeti vardır. Yazı faaliyeti boyunca çok çeşitli alanlardaki gözlemlerini, hafızasındaki bilgi ile birleştirmiştir. Bir yandan sokağın dilini keşfetmiş bir yandan doğal ve renkli bir Türkçe ile eserler yazmıştır. Gecelerim, Ömr-i Edebi, Muharrir eserleri arasındadır.
Yukarıda söz edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
Memduh Şevket | |
Mustafa Reşid | |
Hüseyin Rahmi | |
Ahmet Celal | |
Ahmet Rasim |
Soru 5 |
Servet-i Fünun romanında roman kahramanları hep güzel sanatlarla iç içedir. Resim, heykel, musiki bilgi ve görgüleri üzerinde ısrarla durulur. Eylül romanında da durum farklı değildir. Eylül’de roman kahramanlarının birbirine yakınlaşmasını sağlayan güzel sanatlar dalı aşağıdakilerden hangisidir?
Müzik | |
Şiir | |
Resim | |
Heykel | |
Opera |
Soru 6 |
Aşağıdakilerden hangisi mensur şiir için yapılan adlandırmalardan biri değildir?
Düzyazı şiir | |
Nesr-i hayalî | |
Manzum şiir | |
Nesr-i muhayyel | |
Mensure |
Soru 7 |
“Şiir Hakkında Bazı Mülahazalar” başlıklı yazısında “Şâirin lisanı nesir gibi anlaşılmak için değil; fakat duyulmak üzere vücut bulmuş, musiki ile söz arasında, sözden ziyade musikiye yakın mutavassıt bir lisandır.” görüşlerini dile getiren sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
Süleyman Nazif | |
Ahmet Haşim | |
Hüseyin Cahit | |
Tevfik Fikret | |
Cenap Şehabettin |
Soru 8 |
Hüseyin Rahmi Gürpınar ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Halit Ziya roman anlayışını devam ettirir. | |
Alafrangalaşma en önemli temalarındandır. | |
Aynı zamanda bir gazeteci ve dergicidir. | |
Doğu-batı meselesini romanlarında fazlaca konu edinir. | |
Romanlarının en dikkati çeken yönlerinden biri dilde görülen sadeleşmedir. |
Soru 9 |
Edebiyat-ı Cedide’yi derinden etkilemiş olan Parnas akımının dünya edebiyatındaki üç büyük temsilcisi aşağıdakilerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir?
Aragon-Breton-Tzara | |
Gautier-Lisle-Heredia | |
Lautreomont-Rimbaud-Verlaine | |
Char-Cummings-Aragon | |
Baudelaire-Rimbaud-Verlaine |
Soru 10 |
“Mai ve Siyah” romanının dil ve anlatımı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Eserle yaşanılan zaman arasındaki mesafe geniş değildir. | |
Uzun cümleler kullanılır. | |
Romandaki mekânların kahramanların ruh halleri ile yakın ilişkisi vardır. | |
Sıfattan çok eylem nitelikli kelimeler kullanılır. | |
ilahi bakış açısıyla yazılmıştır. |
Soru 11 |
Aşk-ı Memnu’nun kadın kahramanı Bihter’in, Batı edebiyatında benzediği roman ve kahramanı aşağıdakilerin hangisinde birlikte verilmiştir?
Sefiller - Cosette | |
Vadideki Zambak - Henriette | |
Kamelyalı Kadın - Marguerite Gautier | |
Jane Eyre - Jane Eyre | |
Madam Bovary - Emma |
Soru 12 |
Edebiyat-ı Cedide yazarlarının Fransız realistlerinden ve özellikle bazı yazarlardan fazlaca etkilendiği bilinir.
Aşağıdakilerden hangisi bu yazarlardan biri değildir?
Balzac | |
Stendhal | |
Victor Hugo | |
Flaubert | |
Goncourt Kardeşler |
Soru 13 |
“Her mevzun ve mukaffa lakırdı şiir olmak lâzım gelmez; her şiir mevzun ve mukaffa bulunmak iktiza etmediği gibi...” görüşüyle gerek Servet-i Fünun şiirinin gerekse mensur şiirin önünü açan şair aşağıdakilerden hangisidir?
Halit Ziya | |
Namık Kemal | |
Ziya Paşa | |
Recaizade Mahmut Ekrem | |
İbrahim Şinasi |
Soru 14 |
Tahsil hayatına Fransız mektebinde başlayan sanatçı, özel dersler alarak Arapça ve Farsçasını ilerletir. Almanca ve Rumca da bilir. Henüz genç bir kızken yayımladığı şiir kitabı ile dikkat çeker. En güçlü şiirlerini içeren şiir kitabı Aks-i Seda’dır. Sefahat-ı Kalb, Elhan-ı Vatan adlı nesirlerinin yanında Girive adlı bir de oynanmış tiyatro oyunu bulunmaktadır.
Yukarıda sözü edilen sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
Şair Nigar Hanım | |
Şukufe Nihal | |
Halide Edip | |
Kerime Nadir | |
Fatma Aliye |
Soru 15 |
Envâr-ı Zekâ ve Şark dergilerinde Halit Ziya ile yakın tarihlerde mensur şiirleri yayımlanan ve günlük yaşayışı içerisinde tesadüfen karşılaştığı küçük hayat sahnelerini konu edindiği bu mensur şiirlerini 'Gözyaşları' adlı kitapta toplayan şair aşağıdakilerden hangisidir?
Tevfik Fikret | |
Hüseyin Cahit | |
Hüseyin Suat | |
Celal Sahir | |
Mustafa Reşit |
Soru 16 |
Realizmin şiirdeki yansıması olan edebî akım aşağıdakilerden hangisidir?
Sürrealizm | |
Ekspresyonizm | |
Dadaizm | |
Empresyonizm | |
Parnasizm |
Soru 17 |
Halit Ziya Uşaklıgil sanat hayatı boyunca dördü İzmir’de, dördü İstanbul’da olmak üzere sekiz roman yazmıştır.
Aşağıdakilerden hangisi İzmir dönemi romanlarından biri değildir?
Ferdi ve Şürekası | |
Sefile | |
Nemide | |
Aşk-ı Memnu | |
Bir Ölünün Defteri |
Soru 18 |
Tevfik Fikret’in “Gayyâ-yı Vücûd” şiirinin teması aşağıdakilerden hangisidir?
Siyaset | |
Kötümserlik | |
Aşk | |
Sanat | |
Tabiat |
Soru 19 |
Türk edebiyatında mensur şiirin edebî bir tür olarak ortaya çıkmasında en önemli etken aşağıdakilerden hangisidir?
Divan şiirinden devam eden bir geleneğin üstüne kurulması | |
Şiirlerin gazetelerde tefrika imkânı bulması | |
Batı edebiyatından yapılan çeviriler | |
Roman sahasındaki gelişmeler | |
Fransa’ya giden şairlerimizin orada tanıştığı şairler |
Soru 20 |
Bir Çiçek Demeti, Tezkir-i Mazi, Ye’is Yahut Bir Cürm-i Meşhud, Fiora, Son Salon eserlerinin yazarı olan ara nesil sanatçısı aşağıdakilerden hangisidir?
Mustafa Reşit | |
Hüseyin Rahmi | |
Fazlı Necip | |
Tevfik Nevzat | |
Ali Kemal |
Liste |