Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
Osmanlı mimarisinin klasik cami tipinin kurallarının belirlendiği cami aşağıdakilerden hangisidir?
Bursa Ulu Cami | |
Edirne Üç Şerefeli Camii | |
İstanbul Süleymaniye Camii | |
İstanbul Sultanahmet Camii | |
Edirne Selimiye Camii |
Soru 2 |
Osmanlı kültüründe din ve ahlak eğitiminde sanatın gücünü en üst seviyede kullanan ve büyük sanatkârlar yetiştiren müessese aşağıdakilerden hangisidir?
Darulkurra | |
Darüşşafaka | |
Darulfünûn | |
Daruttalim | |
Tekke |
Soru 3 |
Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu camilerinde sıklıkla tercih edilen plan tipi aşağıdakilerden hangisidir?
Enine gelişen mihrap önü kubbeli | |
Tek kubbeli | |
Mihraba dik gelişen | |
Ordugâh | |
Çok kubbeli |
Soru 4 |
Yazma eser tezhibinde, temellük kitâbesinin bulunduğu sayfa bezemesi aşağıdakilerden hangisidir?
Unvan | |
Serlevha | |
Zahriye | |
Dîbâce | |
Hâtime |
Soru 5 |
Elyazması kitapların metinlerini bezemek ve açıklamak amacıyla yapılmış küçük boyutlu renkli resimlere ne ad verilir?
Eskiz | |
Gravür | |
Desen | |
Tezhip | |
Minyatür |
Soru 6 |
Erken dönemde hicri IV. yüzyıla kadar mushaf yazımında kullanılan yazı türü aşağıdakilerden hangisidir?
Reyhani | |
Celi | |
Nesih | |
Kûfi | |
Verraki |
Soru 7 |
Mıklebi alt kaba bağlayan kısım aşağıdakilerden hangisidir?
Şemse | |
Sertâb | |
Salbek | |
Köşebend | |
Kenar suyu |
Soru 8 |
Aşağıdakilerden hangisi ebru yapımında kullanılan boyalardan biri değildir?
Lâhur çividi | |
Zırnık | |
Akrilik boya | |
Lök | |
Üstübeç |
Soru 9 |
Mimari yüzeylerde çini kullanımının görüldüğü ilk eser aşağıdakilerden hangisidir?
Kayrevan Sîdî Ukbe Camii | |
Samerra Mütevekkiliye Camii | |
Konya Karatay Medresesi | |
Şam Ümeyye Camii | |
Kudüs Kubbetü’s-Sahra |
Soru 10 |
Emevî mimârîsinde bezeme unsuru olarak kullanılan kaplama malzemesi aşağıdakilerden hangisidir?
Alçı | |
Perdahlı çini | |
Sır üstü renkli çini | |
Mozaik | |
Kesme çini |
Soru 11 |
Türk-İslam mimarisinde kullanılan, pişmiş killi topraktan yapılmış levha halindeki sırlı duvar kaplama malzemelerine ne ad verilir?
Revzen | |
Çini | |
Keramik | |
Fresk | |
Malakârî |
Soru 12 |
Anadolu’da renkli sır tekniğinde üretilmiş çinilerin görüldüğü ilk eser aşağıdakilerden hangisidir?
Niğde Hüdavend Hatun Türbesi | |
Konya Sırçalı Medrese | |
Bursa Yeşil Cami | |
Edirne Selimiye Camii | |
Tokat Gök Medrese |
Soru 13 |
Ebru yapımında, teknenin içine konulacak suya kıvam vermek ve böylece serpilen boyaların çökmesini önlemek için kullanılan madde aşağıdakilerden hangisidir?
Kitre | |
Boya | |
Arap zamkı | |
Gaz yağı | |
Sığır ödü |
Soru 14 |
Osmanlılar döneminde madenî eşya yapımında kullanılan teknik aşağıdakilerden hangisidir?
indirme | |
Oyma ve çakma | |
Giydirme | |
Kesme | |
Dökme ve dövme |
Soru 15 |
Hatîp Zâkirî Haşan Efendi tarafından bestelenen “Cenaze Salâsı”nın makamı aşağıdakilerden hangisidir?
Bayatî | |
Dilkeşhâverân | |
Hüseynî | |
Segah | |
Rast |
Soru 16 |
Mevlevî âyinlerinin başında, neyzenbaşının yapacağı post taksiminden önce na’than tarafından ayakta okunan “na’t-ı Mevlânâ” adlı eserin makamı aşağıdakilerden hangisidir?
Segah | |
Bayâti | |
Uşşak | |
Rast | |
Hicaz |
Soru 17 |
Cami iç mimarisinin tamamlayıcı unsurları arasında yer alan kapı ve pencere kanatları, mahfil şebekeleri, minberler, vaaz kürsüleri, Kur’an mahfazası ve rahle gibi teberrükât eşyası genel anlamda Türk sanatının hangi örneklerini oluşturur?
Sedefkârlık | |
Ahşap | |
Edirnekârî | |
Oyma ve kakmacılık | |
Kündekârî |
Soru 18 |
Süleyman Çelebi’nin 'Mevlid' manzumesinde hüzzam makamıyla başlayan bölüm aşağıdakilerden hangisidir?
Mi’râc bahri | |
Münâcaât veya tevhîd bahri | |
Velâdet bahri | |
Merhaba bahri | |
Nur bahri |
Soru 19 |
Mevlevîlik ve Bektaşilik dışındaki tarikatların hemen hepsinde, “kelime-i tevhid” zikrinden sonra “ism-i celâl” zikrine geçilmeden önce verilen arada bir veya iki zâkir tarafından okunan esere ne ad verilir?
İlâhi | |
Tevşîh | |
Na’t | |
Salâ | |
Durak |
Soru 20 |
Ahşap iskelet üzerinde yan yana getirilen geometrik parçalarla bunları birbirine bağlayan oluklu ahşap kirişlerin tutkal ya da çivi kullanılmaksızın iç içe geçirilmesi tekniğine ne ad verilir?
Oluklu ahşap geçmesi | |
Ajur | |
Şebekeli geçme | |
Kündekârî | |
Çivisiz kakma |
Liste |