Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
Aşağıdakilerden hangisi tedvin dönemi müfessirlerinden biri değildir?
Abdürrezzak b. Hemmam | |
Ebu Ubeyde | |
Sufyân es-Sevrî | |
Abdullah b. Mesud | |
Yahya b. Sellâm |
Soru 2 |
Batı'da en eski Kur’ân meali hangi dilde yapılmıştır?
Latince | |
Almanca | |
İngilizce | |
İtalyanca | |
Fransızca |
Soru 3 |
Aşağıdakilerden hangisi Resulullah zamanında Kur’ân’ın tamamını ezberleyen sahabilerden biri değildir?
Abdullah b. Mesud | |
Muaz b. Cebel | |
Enes b. Mâlik | |
Ebu Hureyre | |
Zeyd b. Sabit |
Soru 4 |
Aşağıdakilerden hangisi Medenî sûrelerin özelliklerinden biri değildir?
Cihada izin vermesi ve cihad hükümlerini beyan etmesi | |
Secde ayeti ihtiva etmesi | |
ibâdât ve muamelât konularının tafsilatlı olarak yer alması | |
Hudûd ve miras paylaşımından bahsetmesi | |
Ankebût sûresi hariç, içinde münafıklardan bahsedilmesi |
Soru 5 |
Hicri ilk dört asra ait Kur’ân tefsirine dair hemen hemen tüm görüş ve rivayetleri aktardığı için ilim ve kültür ansiklopedisi hüviyetini kazanan tefsir aşağıdakilerden hangisidir?
Mefatihu’l-Gayb | |
Medâriku't-Tenzîl | |
El-Cevâhiru’l-Hisân fî Tefsîri’l-Kur’ân | |
Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm | |
Câmiu’l-Beyân an Te’vîli Âyi’l-Kur’ân |
Soru 6 |
Kevnî ayetleri pozitif ilimlerin verileriyle tefsir etmeyi amaçlayan akım aşağıdakilerden hangisidir?
İçtimaî tefsir ekolü | |
Bilimsel tefsir ekolü | |
Şiî tefsir ekolü | |
Mutezilî tefsir ekolü | |
Konulu tefsir ekolü |
Soru 7 |
Tefsirinde re’ye yoğun olarak yer veren ve tâbiîn alimlerinin önde gelenlerinden olan müfessir aşağıdakilerden hangisidir?
ibn Mes’ûd | |
ibnAbbas | |
ikrime | |
Saîd b. Cübeyr | |
Mücahid |
Soru 8 |
Aşağıdakilerden hangisi ictimâî tefsir ekolünün eleştirilen yönlerinden biri değildir?
Lafızların zahirine düşecek tarzda yorum yapmak | |
İsrailiyattan ve faydasız bilgilerden uzak durmak | |
Sahihliği kabul edilen ahad haberlere itibar etmemek | |
Buhari ve Müslimin bazı sahih hadislerini zayıf ve uydurma olarak kabul etmek | |
Akla gereğinden fazla önem vermek |
Soru 9 |
Muhammed Abduh, Seyyid Kutup, Reşid Rıza ve Mustafa Meraği aşağıdaki tefsir ekollerinden hangisinin temsilcileridir?
İçtimaî tefsir ekolü | |
Bilimsel tefsir ekolü | |
Mutezilî tefsir ekolü | |
Konulu tefsir ekolü | |
Fıkhî tefsir ekolü |
Soru 10 |
Aşağıdakilerden hangisi siyak ilkesi doğrultusunda geliştirilen Kur’ân sınıflandırmasının temel unsurlarından biri değildir?
Sûre içi siyak münasebeti | |
Sûreler arası siyak münasebeti | |
Ayetler arası siyak münasebeti | |
Ayet sûre arası siyak münasebeti | |
Farklı konular arası siyak münasebeti |
Soru 11 |
Aşağıdakilerden hangisi “kasem”in amaçlarından biri değildir?
Uyarıları belirginleştirmek | |
Söylenen sözdeki kapalılığı gidermek | |
Söylenen sözü tenkit etmek, pekiştirmek | |
Yemin konusunu önemsemek | |
Yemin edileni yüceltmek |
Soru 12 |
Kapalılığı sadece Allah’ın kelamı ve Peygamberin sözü ile açıklanan lafız türü aşağıdakilerden hangisidir?
Müşterek lafız | |
Mübhem lafız | |
Mücmel lafız | |
Garib lafız | |
Müteradif lafız |
Soru 13 |
Ayetler arasında çeşitli sebeplere binaen oluşan çelişki vehmini ortadan kaldırmaya çalışan Kur’ân ilmi aşağıdakilerden hangisidir?
Üslûbu’l-Kur’ân | |
Müphemu’l-Kur’ân | |
İcazu’l-Kur’ân | |
Müşkilü’l-Kur’ân | |
Muhkem ve Müteşabih |
Soru 14 |
Aşağıdakilerden hangisi ayetler arasında çelişki vehmini doğuran sebeplerden biri değildir?
Bazı ayetlerin hadislere aykırı olması | |
Konu farklılığının olması | |
Fiilin farklı yönlerine işaret edilmesi | |
Hakikat ve mecaz ayrımına dikkat edilmemesi | |
Çelişki vehminin, çeşitli vecihlerle oluşan farklılıklardan kaynaklanması |
Soru 15 |
Kur’ân ayetlerine tarihçi gözüyle yaklaşan modernist düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
Muhammed Esed | |
Nasr Hamid Ebu Zeyd | |
Muhammed Arkoun | |
Fazlurrahman | |
Haşan Hanefi |
Soru 16 |
Türkiye’deki meâl hareketinin temel argümanı aşağıdakilerden hangisidir?
Her Müslümanın ibadetini kendi dilinde yapabilmesi için meallere ihtiyaç bulunması | |
Hz. Peygamber’in, Kur’ân’ın Türkçeye tercüme edilmesini emretmesi | |
Kur’ân’ın metafizik konuları anlatan ayetleri dışındaki bütün ayetlerin her dile başarılı bir şekilde tercüme edilebilmesi | |
Kur’ân'ın bütün edebî metinlerden daha fasih olması, bu sebeple Kur’ân’ın her dildeki tercümesi muhatapları tarafından rahatlıkla anlaşılabilmesi | |
Kur’ân’ın manalarına vakıf olmadan sadece yüzünden okunmasının caiz olmaması |
Soru 17 |
Aşağıdakilerden hangisi modern dönem Kur’ân yorumcularının klasik tefsirlere yönelttiği eleştirilerden biridir?
Mekkî sûrelerle Medenî sûreler arasındaki üslup farklılıklarına temas etmemeleri | |
Kur’ân’ın tamamını tefsir etmemeleri | |
Kur’ân’ı yorumlarken parçacı bir bakış açısıyla hareket etmeleri | |
Kur’ân’ı yorumlarken rivayetlere gerektiği kadar yer vermemeleri | |
Sûrelerin hacim itibarıyla birbirinden farklı olduğuna yeterince dikkat etmemeleri |
Soru 18 |
Kur’ân kıssalarının nüanslarla tekrar edilmesinin amacı aşağıdakilerden hangisdir?
Tekrar edilen ayetlerin diğer ayetlerden daha faziletli olduğunu vurgulamak | |
Herhangi bir kıssada açıkça belirtilmeyen bir yerin neresi olduğunu açıklamak | |
Kur’ân’ın bir zikir kitabı olduğuna işaret etmek | |
Herhangi bir kıssada ismi belirtilmeyen bir şahsın kim olduğunu açıklamak | |
Kur’ân’ın muhataplarını kıssanın farklı yönleri ile buluşturmak |
Soru 19 |
Aşağıdakilerden hangisi Kur’ân’da anlatılan kıssaların gayelerinden biridir?
Anlatılan kıssalardan hareketle ortak bir prensibe ulaşmak ve muhataplara genel bir ilke hakkında fikir vermek | |
Anlatılan kıssalardan hareketle okuyuculara teferruatlı bir şekilde tarihi olaylar hakkında bilgi sunmak | |
Anlatılan kıssaları Tevrat’ta anlatılan kıssalarla mukayese etme imkânı sağlamak | |
Anlatılan kıssaları tarih kitaplarında anlatılan olaylarla mukayese imkanı sağlamak | |
Anlatılan kıssalardan hareketle okuyuculara teknik bilgiler vererek pratik hayatta yaşamlarını kolaylaştırmak |
Soru 20 |
Aşağıdakilerden hangisi tefsirde isrâiliyata başvurulan konulardan biridir?
Hz. Peygamber tarafından izahı yapılan meseleler | |
isrâilî rivayetleri tashih | |
ilgilenilmesinde hiçbir fayda mülahaza edilmeyen polemikler | |
Fıkhî hükümler | |
itikadî konular |
Liste |