Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
Yunan Klasik Çağı insanlık tarihinde benzersiz bir yaratıcılık dönemidir. İ.Ö. 5 ve 4 yüzyıllarda sonraki kuşakların örnek alacakları entelektüel standartlar yaratılmıştır.
Yukarıdaki ifadede sözü edilen bu yaratıcılığın temelinde yatan etmen aşağıdakilerden hangisidir?
Sarayın sanatı desteklemesi | |
Yunan halkının sanatı desteklemesi | |
Öncü sanatçı ve filozofların yetişmesi | |
Özyönetime izin veren siyasal ve toplumsal düzen | |
Ruhban sınıfının sanatı desteklemesi |
Soru 2 |
Edebi akımlar ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Yayıldıkları coğrafyalarda farklılıklar gösterir. | |
Kendi içinde homojendir. | |
Tarihi ve sosyal olaylarla yakından ilgilidir. | |
Felsefi bir ortaklığa dayanır. | |
Üslup, içerik ve amaç ortaklığına dayanır. |
Soru 3 |
Aşağıdakilerden hangisi klasik komedinin özelliklerinden biridir?
Oyunun genellikle dört perdeden oluşması | |
içerdiği entrika ve olayların mutsuz sonla bitmesi | |
Soylu insanların şato ve saraylarında yaşadıkları şeyleri konu edinmesi | |
Oyuncuların söylem ve hareketlerinin ciddi olması | |
Üç birlik kuralına uyma zorunluluğunun olmaması |
Soru 4 |
Bilgilerin prensi diye adlandırılan yazar P. Mirandola'nın insana dair düşünceleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Kendine özgü bir doğası yoktur. | |
Kendi yazgısını oluşturmaya ve yönetmeye ehildir. | |
Özgür iradesiyle yalnızca hayvan düzeyinde kalmayı tercih edebilir. | |
Konumu ne olursa olsun, Tanrı’nın buyrukları kendi gerçekliğinden önce gelir. | |
Akıl ve zekâyla donatılmış ayrıcalıklı bir yaratıktır. |
Soru 5 |
Namık Kemal’in, tarihi bir konuyu ele alması bakımından romantik sayılan ve önsözünde romantik tiyatroyu tarif ettiği eseri aşağıdakilerden hangisidir?
Zavallı Çocuk | |
Şair Evlenmesi | |
Gülnihal | |
Celaleddin Harzemşah | |
Cezmi |
Soru 6 |
Edebi akımlara geniş bir açıdan bakıldığında, akımların sanat eserinde “gerçek” olarak neyi kabul ettiklerinin estetik anlayışlarını da belirlediği görülecektir.
Yukarıdaki bilgiye göre realizmin gerçek olarak aşağıdakilerden hangisini kabul ettiği söylenebilir?
Beş duyu organı ile algılanan nesneler | |
Aşkı nlaştırılmış doğa ve duygular | |
Kavramsal gerçeklikler | |
Bilinçaltı gerçeklikler | |
Platonik idealler dönem |
Soru 7 |
Realizmin etkili olmaya başladığı aşağıdakilerden hangisidir?
17. yüzyılın ikinci yarısı | |
18. yüzyılın ilk yarısı | |
18. yüzyılın ikinci yarısı | |
19. yüzyılın ilk yarısı | |
19. yüzyılın ikinci yarısı |
Soru 8 |
Realist yazar ve eserleri ile ilgili aşağıdaki eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
Dickens-Antikacı Dükanı | |
Goncourt Kardeşler-Kumarbaz | |
Balzac-Vadideki Zambak | |
Stendhal-Kırmızı ve Siyah | |
Flaubert-Madam Bovary |
Soru 9 |
Realizmin toplumsal geri planı olduğu gibi estetik bir geri planı da vardır. Romantizmle realizm arasında köprü olan ________ ve Balzac romancılığının 1850 sonrası realist yazarlarına ve realizmin kuramlaşmasına katkısı büyüktür.
Yukarıdaki paragrafta boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi doğru şekilde tamamlar?
Hugo | |
Stendhal | |
Dostoyevski | |
Lamartine | |
Gorki |
Soru 10 |
Romantikler, sanatın gerçeği aynıyla aktardığını hiç düşünmediler. Sanat, sanatkârın bilerek yanılsamasıdır. Sanatta bilerek yanılsamaya__________. denir.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi doğru şekilde tamamlar?
Rapsodi | |
Mensur şiir | |
Tirat | |
Manifesto | |
Romantik ironi |
Soru 11 |
Aşağıdakilerden hangisi modern Türk edebiyatının romantizmden etkilenme sebeplerinden biri değildir?
Teknolojik gelişmeler | |
Fransızcadan yapılan çeviriler | |
Tanzimat dönemi Osmanlı aydınının Fransa’yı tanıması | |
Fransa’ya gönderilen öğrenciler | |
Osmanlı hükümetinin Fransa ile ilişkileri |
Soru 12 |
Aşağıdakilerden hangisi Emile Zola’nın Rougon-Macquart serisinde ön plana çıkan natüralist romanın en önemli özelliklerinden biridir?
Duyguları ön plana almak | |
Betimlemeleri azaltmak | |
Olay örgüsünü karmaşıklaştırmak | |
Vesikaya dayanmak | |
Öznel tasvirler yapmak |
Soru 13 |
Aşağıdakilerden hangisi dekadans sanatının özelliklerinden biri değildir?
Yadırgatıcı olması | |
Avangard bir hareket olması | |
Natüralizm estetiğinden doğması | |
Burjuva değerlerine karşı çıkması | |
Toplum kurallarına karşı çıkması |
Soru 14 |
Sembolü alegoriden ayıran özellik aşağıdakilerden hangisidir?
Karmaşık olması | |
Soyut olması | |
Anlamının göreceliliği | |
Yaratıcı olması | |
Somut bir şeye işaret etmesi |
Soru 15 |
Fransız pozitivizminin önde gelen isimlerinden biri olan, natüralizmin kuramsal temellerini atan ve sosyolojik eleştiriyi kuran kişi aşağıdakilerden hangisidir?
Emile Zola | |
Auguste Comte | |
Hippolyte Taine | |
Gustave Flaubert | |
Emile Durkheim |
Soru 16 |
Natüralizm, 19. asrın başından itibaren gelişen realizmin devamı niteliğindedir. 1870’lerden sonra güzel sanatlarda, özellikle tiyatro ve roman sahasında ________ doğa yönteminin ilkeleri ekseninde gelişir.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi doğru şekilde tamamlar?
Darwinci | |
ampirik | |
septik | |
antik | |
deneyci |
Soru 17 |
Sembolizmin ilke ve nitelikleri bakımından yakın olduğu akım aşağıdakilerden hangisidir?
Romantizm | |
Realizm | |
Natüralizm | |
Parnasizm | |
Klasisizm |
Soru 18 |
Sembolist manifestoya göre sembolist şiirin amacı aşağıdakilerden hangisidir?
Burjuva karşıtı bir hareket yaratmak | |
Kapalı ve karmaşık bir şiir kurmak | |
Felsefi görüşleri telkin etmek | |
Yüksek söz sanatları yapmak | |
Düşünceyi duyulabilir şekle sokmak |
Soru 19 |
Natüralizmin doğduğu ülke aşağıdakilerden hangisidir?
Almanya | |
Fransa | |
ispanya | |
İtalya | |
İngiltere |
Soru 20 |
Zaman zaman Emile Zola’nın da sohbetlerine katıldığı ve genç natüralistlerin oluşturduğu topluluk aşağıdaki isimlerden hangisiyle anılmıştır?
Barbizon | |
Goncourt | |
Medan | |
Sorbonne Okulu | |
Elea |
Liste |