Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
Aşağıdakilerden hangisi İslâmiyet sonrası yazılı edebiyat dönemi kapsamında Türk nesrinin önemli örneklerinden biri değildir?
Divanu Lügati’t-Türk | |
Kodeks Komanikus | |
Atabetü’l-Hakâyık | |
Kutadgu Bilig | |
Orhun Yazıtları |
Soru 2 |
Türk Edebiyatında hikâyenin hem yapı hem de dil bakımından gerçek formuna ulaşması ve yaygınlaşması, onun eserleriyle mümkün olmuştur. Ayrıca hikâyelerinin konuları, dilleri ve üslûplarıyla, Servet-i Fünûn mektebinin diğer hikâye yazarlarını geniş ölçüde etkilemiştir.
Yukarıda edebi hayatından söz edilen yazar aşağıdakilerden hangisidir?
Ahmet Hikmet | |
Hüseyin Rahmi | |
Ahmet Rasim | |
Hüseyin Cahit | |
Halit Ziya Uşaklıgil |
Soru 3 |
“Hikâyelerinde çeşitli olay, insan ve mekâna dair unsurlardan hareketle Türk ruhu ve kimliğini anlatmaya çalışır. Türkün kahramanlık, yiğitlik, asillik, incelik gibi değerlerini sezdirmek ister. Meselâ “Üzümcü”de, sokakta gördüğü bir satıcının sesi, tavırları ve vücudunda, Türk ruhu ve kimliğinin kristalize olmuş örneği durumundaki Mehmetçik’i görür.
Yukarıda söz edilen Millî Edebiyat dönemi yazarı aşağıdakilerden hangisidir?
Ahmet Hikmet Müftüoğlu | |
Ömer Seyfettin | |
Memduh Şevket Esendal | |
Refik Halit Karay | |
Aka Gündüz |
Soru 4 |
Aşağıdaki yazar-eser eşleşmelerinden hangisi yanlıştır?
Emin Nihat - Letâif-i Rivâyât | |
Mehmet Rauf - Son Emel | |
Sami Paşazade Sezai - Küçük Şeyler | |
Nâbizâde Nâzım - Karabibik | |
Ahmet Mithat Efendi - Kıssadan Hisse |
Soru 5 |
“Yeni Lisan” olarak bilinen dilde sadeleşme hareketi ile birlikte 1911 ’de başlar. Türkçü/milliyetçi düşünceye dayanması, dilinin yalın ve anlaşılır; konularının millî, milliyetçi ve yerli oluşu ile kendinden önceki mekteplerden ayrılır.”
Yukarıda sözü geçen edebiyat hareketi aşağıdakilerden hangisidir?
Ara dönem | |
Servet-i Fünûn | |
Fecr-i Âti | |
Millî Edebiyat | |
Tanzimat |
Soru 6 |
Aşağıdakilerden hangisi Servet-i Fünûn, Fecr-i Âti ve Millî Edebiyat anlayışlarının geçerli olduğu dönemlerde eser vermelerine rağmen bu gruplara katılmayan yazarlardan biridir?
Nâbizâde Nâzım | |
Mehmet Rauf | |
Safveti Ziya | |
Hüseyin Rahmi | |
Ahmet Hikmet |
Soru 7 |
Şinasi’nin, “Giderek umum halkın anlayabileceği bir dil” ile yayınlanacağından bahsettiği gazete aşağıdakilerden hangisidir?
Takvim-i Vekâyi | |
Tasvir-i Efkâr | |
Hürriyet | |
Tercüman-ı Ahvâl | |
Ceride-i Havadis |
Soru 8 |
Aşağıdakilerden hangisi Divan Edebiyatında sade nesirle yazılan eserlerden biridir?
Mîzân’ül-Hak | |
Seyahatname | |
Kâbusnâme | |
Nâimâ Tarihi | |
Koçi Bey Risalesi |
Soru 9 |
Bir fikri, duyguyu, hareketi, işi, bir hüküm hâlinde ifade eden nesrin en küçük birimi aşağıdakilerden hangisidir?
Cümle | |
Dil | |
Kelime | |
Paragraf | |
Kıta |
Soru 10 |
Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet Dönemi Türk nesir türlerinden biri değildir?
Bilimsel | |
Siyasi | |
Edebî | |
Günlük | |
Öğretici |
Soru 11 |
Aşağıdakilerden hangisi şehir konulu denemelerden biri değildir?
İstanbul Rüyası | |
İstanbul’un Ortası | |
Aziz İstanbul | |
Beş Şehir | |
İstanbul'a Dair |
Soru 12 |
Dönemin değişik gazete ve dergilerinde “Eşkâl-i Zaman”, “Gülüp Ağladıklarım”, “Muharrir Bu Ya” isimli eserlerinde, yazmış olduğu deneme, sohbet ve fıkralarını bir araya getiren yazar kimdir?
Arif Nihat Asya | |
Ahmet Haşim | |
Falih Rıfkı Atay | |
Peyami Safa | |
Ahmet Rasim |
Soru 13 |
Makalenin düşünsel planıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Sonuç bölümünde yazıdan çıkarılmak istenen düşüncelere varıldığı gösterilir. | |
Giriş bölümünde konu ortaya konulur. | |
Gelişme bölümünde ana düşünce vurgulanır. | |
Gelişme bölümünde değişik kanıtlarla iddianın ispatına gidilir. | |
Giriş bölümünde konuyla ilgili iddialar sıralanır. |
Soru 14 |
“Bir konuda bilgi vermek, ele alınan konuyu, düşünceyi, tezi savunmak amacıyla yazılan yazıdır. Söz konusu edilen düşünce, derinlemesine bir bakış açısıyla detaylı bir şekilde dayanaklar etrafında, inceleme ve araştırmalarla tartışılır ve ispat edilmeye çalışılır.”
Yukarıda söz edilen düzyazı türü aşağıdakilerden hangisidir?
Biyografi | |
Makale | |
Eleştiri | |
Fıkra | |
Deneme |
Soru 15 |
“Okuyucu ile samimi bir ilişkiye sahiptir. Özel konular yerine her gün olan şeyleri yazarın keşfettiği orijinal açılımlarla rahat bir atmosfer içinde anlatım tercih edilir. Samimidir, yumuşak bir hava taşır, konuşma diline yakın bir üslupla yazılır.”
Yukarıda sözü edilen deneme türü aşağıdakilerden hangisidir?
Psikoloji | |
Sosyal | |
Formal | |
Şehir | |
informal |
Soru 16 |
Aşağıdakilerden hangisi formal deneme yazarlarından biri değildir?
J.H. Newman | |
Mark Twain | |
Joseph Addison | |
Charles Lamb | |
Jonathan Swift |
Soru 17 |
Bir yazarın gazete ve dergi gibi süreli yayınlarda, güncel sosyal ve siyasal olayları belli bir bakış açısından; kanıtlama, belgeleme, ayrıntılama gereği duymadan, günlük konuşma diline yakın bir üslupla, yer yer nüktelere yer vererek değerlendirdiği kısa düşünce yazılarına ne ad verilir?
Biyografi | |
Fıkra | |
Deneme | |
Makale | |
Eleştiri |
Soru 18 |
Kesin ilkeleri, kuralları olmayan: yazarı iddiasız, ispatsız, içtenlikle konuşan, herhangi bir bağlayıcı plâna bağlı kalmayan: insanı ve toplumu ilgilendiren her konuda yazabilen, örneklemelerle, ironi ve hicivle çekici hale getirilen yazı türü aşağıdakilerden hangisidir?
Eleştiri | |
Sohbet | |
Deneme | |
Makale | |
Fıkra |
Soru 19 |
Sohbet türü ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Gazete ve dergi yazılarıdır. | |
Dil açık, sade ve durudur. | |
Sorulu cevaplı cümlelere sıkça yer verilir. | |
Öğretici nitelikli yazılardır. | |
Uzun cümlelerden kaçınılır. |
Soru 20 |
Aşağıdaki yazar-eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
Melih Cevdet Anda - Dilimiz Üzerine Söyleşiler | |
Nurullah Ataç - Ramazan Sohbetleri | |
Yahya Kemal Beyatlı - Tarih Musahabeleri | |
Suut Kemal Yetkin - Edebiyat Söyleşileri | |
Şevket Rado - Eşref Saati |
Liste |