Eğlence Pazarlaması 2018-2019 Final Sınavı

Eğlence Pazarlaması 2018-2019 Final Sınavı sorularını bu sayfadan online olarak çözebilirsiniz.

Doğru Sayısı %%SCORE%%
Yanlış Sayısı %%WRONG_ANSWERS%%
CEVAPLARINIZ
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1

I. Ziyaretçiler
II. Yerli halk ve çalışanlar
III. işletmeler
IV. Endüstriler
Yukarıdakilerden hangileri bir destinasyonun hedef pazarında yer alır?

A
Yalnız I
B
II ve III
C
III ve IV
D
I, III ve IV
E
I, II, III ve IV
Soru 2

Tüketicilerin satın alma durumuna karşı ilgi düzeyine ne ad verilir?

A
Hoşgörü
B
Arz
C
Değişim
D
ilgilenim
E
Üretim
Soru 3

Hazcı tüketim ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A
Hazcı tüketim, hazcı fayda ile ilgilidir.
B
Hazcı fayda, duyuların hissettiğinden daha güçlü hissedilecek bir fayda sağlamaz.
C
Araştırmalar insanların hem faydacı hem de hazcı nedenlerle satın aldığını gösterir.
D
Hazcı tüketim, rasyonel faydadan daha sübjektif bir kavramdır.
E
Tüketiciler alışveriş yapmayı zevkli bir deneyim olarak değerlendirilebilir.
Soru 4

Sadece belirli bir süreliğine ve sınırlı düzeyde katılım sağlayan taraftarlık düzeyine ne ad verilir?

A
Etkili taraftarlık
B
Aşırı taraftarlık
C
Bağlı taraftarlık
D
Fanatik taraftarlık
E
Geçici taraftarlık
Soru 5

Müzik sektöründe CD ve MP3 gibi teknik formatlar ya da albüm ve singlelar müzik pazarlama karmasının hangi elemanını oluşturur?

A
insanlar
B
Fiyat
C
Fiziksel kanıtlar
D
Leasing
E
Dağıtım
Soru 6

Aşağıdakilerden hangisi müze pazarlama karmasının SP'sinde yer almaz?

A
Tutundurma
B
Fiyat
C
Swap
D
Ürün
E
Dağıtım
Soru 7

Popüler kültürün özellikleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A
Ürün tüketiciye dönüktür.
B
Biçim olarak orta karmaşıklıktadır.
C
Aktarımı ya da iletimi, ortam ve teknoloji olarak dolaylıdır.
D
Bilinen bir kaynağı yoktur.
E
ilericidir.
Soru 8

Popüler kültür aşağıdaki kavramlardan hangisine karşılık gelir?

A
Alt kültüre
B
Yüksek kültüre
C
Manevi kültüre
D
Gündelik hayat kültürüne
E
Üst kültüre
Soru 9

Aşağıdakilerden hangisi Johnstone ve Dodd'un sınıflandırdığı ürün yerleştirme stratejilerinden biridir?

A
Yaratıcı olmayan yerleştirme
B
Örtülü ürün yerleştirme
C
Bütünleştirilmiş açık ürün yerleştirme
D
Bütünleştirilmemiş açık ürün yerleştirme
E
Aktif yerleştirme
Soru 10

İzleyici günlük gelişmelerden haberdar olmak için TV izliyorsa, bu izleme ne tür amaçla yapılmıştır?

A
Bilgi edinme amacıyla
B
Sosyalleşme amacıyla
C
Alışkanlıkla
D
Kafa dağıtma amacıyla
E
Sürükleyici bir dünyaya kaçma amacıyla
Soru 11

Aşağıdakilerden hangisi Amerikan Sinema Filmleri Derneği'nin filmleri izleme yaş sınırlarını gösteren işaretlerinden biri değildir?

A
PG13
B
G
C
22 A
D
R
E
NC17
Soru 12

Televizyonla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A
Popüler kültürün taşıyıcısı olmuştur.
B
Dünyayı küresel hâle getirmiştir.
C
Simgeleri genelleştirmiştir.
D
Zaman ve yer olarak insanı etkin kılmıştır.
E
Evreni küçültmüştür.
Soru 13

İzinli pazarlamayla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A
Sadece psikolojik fiyatlandırmayla ilgili unsurları içerir.
B
Tüketiciler izinli pazarlamayla istedikleri alanlarda e-posta alabileceklerdir.
C
Tüketici beklentileriyle e-posta içeriği uyum gösterecektir.
D
Tüketiciler yeni kampanyalar hakkında bilgi alabileceklerdir.
E
Daha yüksek geri dönüşün olması nedeniyle e-posta gönderilmesi işletmeler tarafından daha çok tercih edilir.
Soru 14

Aşağıdakilerden hangisi kişiselleştirilmiş web sitelerinin özelliklerinden biridir?

A
Web sitesi üzerinden sadece broşürlerin gösterilmesi
B
Bireylere özel birtakım özelliklerin söz konusu olması
C
Web sitesi üzerinden sadece katalogların gösterilmesi
D
Durağan bir yapısının olması
E
Statik internet sitesi olarak da bilinmesi
Soru 15

Tüketicilerin fiziksel olarak ziyaret etme şansı olmadığında bile bir müzeyi gezmesine olanak tanıyan unsur, aşağıdakilerden hangisidir?

A
Sanal topluluklar
B
Sanal gezintiler
C
Rekreasyonel alışveriş
D
Sanal alışveriş
E
Sanal sohbetler
Soru 16

I. Konu satırı
II. Görsel unsurlar
III. Kişileştirme
IV. interaktif unsurlar
E-posta reklamlarında tüketicilerin ilgisinin çekilmesi için birtakım etkenlere dikkat etmek gerekmektedir.
Yukarıdakilerden hangileri bu etkenlerdendir?

A
Yalnız I
B
I ve II
C
III ve IV
D
I, II ve IV
E
I, II, III ve IV
Soru 17

Bilgisayar ve video oyunlarının üretim sürecinin son adımı aşağıdakilerden hangisidir?

A
Satış gelirinin elde edilmesi
B
Öykü ve karakterlerin tasarımı
C
Prototiplerin üretilmesi
D
Oyunun yazılması
E
Demo üretimlerin hazırlanması
Soru 18

Koşmak, zıplamak, tırmanmak vb. oyunlar aşağıdaki oyun gruplarından hangisine örnek olarak verilebilir?

A
Düşsel
B
Motor - fiziksel
C
Sayısal
D
Yapısal
E
Kurallı
Soru 19

Oyun faaliyetleriyle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

A
Kendiliğinden ortaya çıkmaz.
B
Zamanı kendi sınırlamaz.
C
Düzenli gelişim aşamaları göstermez.
D
Mekanı kendi sınırlamaz.
E
Deneyimler tekrarlanır.
Soru 20

İlk bilgisayar oyunu yazılımları 1960'larda hangi ülkedeki üniversitelerde yapılmıştır?

A
Türkiye
B
Bulgaristan
C
ABD
D
Romanya
E
Yunanistan
SONUÇLAR
20 tamamladınız.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
1112131415
1617181920
Son
Geri dön
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (2 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 2,50. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
0
Would love your thoughts, please comment.x