Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2016-2017 Final Sınavı

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2016-2017 Final Sınavı sorularını bu sayfadan online olarak çözebilirsiniz.

Doğru Sayısı %%SCORE%%
Yanlış Sayısı %%WRONG_ANSWERS%%
CEVAPLARINIZ
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1

Etkileşim tasarıma yönelik olarak, davranışçı görüş ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

A
Etkileşim tasarımı; ürünün kullanıcın dikkatini çekmek ve vurgu yaratmak için işlevsel bir şekilde tasarlanmasıdır.
B
Etkileşim tasarımı; mühendis ve programcıların geliştirdiği ham tasarımı alıp, insanların kullanmaktan hoşlanacağı ürünlere dönüştürmektir.
C
Etkileşim tasarımı; sistemlerin, çevrenin ve ürünlerin davranışlarını tasarlamaktır.
D
Etkileşim tasarımı; insan ve ürün arasındaki iletişimi kolaylaştırmaktır.
E
Etkileşim tasarımı; ürün bileşenlerinin etkileşimini görselleştirmektir.
Soru 2

Kullanıcı deneyimi tasarımı çalışmalarında kullanıcı ihtiyaçları ve gereksinimlerini belirlemeye yönelik olarak kullanıcının tasarım ile etkileştiği anda ve etkileşimin gerçekleştiği ortamda verinin toplandığı yöntem aşağıdakilerden hangisidir?

A
Kullanıcı Mülakatları
B
Odak Grup Çalışması
C
Katılımcı Gözlemi
D
Paydaş Analizi
E
Saha Çalışması
Soru 3

Üç butonlu fare, çoklu pencere arayüzü ve hiperlink gibi yenilikler kullanıcılara ilk kez hangi yıl tanıtılmıştır?

A
1968
B
1973
C
1978
D
1981
E
1984
Soru 4

Kullanıcı deneyimi tasarımında “Neden?” sorusuna yanıt hangi aşamada aranır?

A
iskeleti oluşturma
B
Görselleştirme
C
Strateji geliştirme
D
Kapsamı belirleme
E
Yapıyı oluşturma
Soru 5

I. Çevresi ile girdiği etkileşimler
II. Çevresel uyarıcılara verdiği cevaplar
III. Çevresel uyarıcılardan aldığı tepkiler
İnsanın deneyimlerinin oluşmasında yukarıdaki durumlardan hangisi etkilidir?

A
Yalnız I
B
Yalnız II
C
Yalnız III
D
I ve II
E
I, II ve III
Soru 6

Kullanıcı karakterinin negatif yönleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A
Kullanıcı karakterleri cevap veremezler ve soru soramazlar.
B
Kullanıcı karakterleri farklı izleyiciler için ortak ihtiyaçları ve hedefleri kurarlar.
C
Kullanıcı karakteri potansiyel olarak ekip geliştirme sürecini yanlış yönlendirebilecek şekilde yol gösterir.
D
Kullanıcı karakterleri ayrım ve özgünlükten yoksun olabilir.
E
Kullanıcı karakterleri gerçek insan değildirler.
Soru 7

Aşağıdakilerden hangisi yaygın olarak kullanılan yaratıcı süreçlerden biridir?

A
Kuluçka aşaması
B
Test aşaması
C
Üretim aşaması
D
Geliştirme aşaması
E
Paylaşım aşaması
Soru 8

Aşağıdakilerden hangisi “Kullanıcı Faaliyet Döngüsü”nün üç ana evresinden biridir?

A
Araştırma
B
Değerlendirme
C
Geliştirme
D
Tasarlama
E
Yazılım Geliştirme
Soru 9

Aşağıdakilerden hangisi grafiksel arayüz kullanımının dezavantajlarından biridir?

A
Dikkate alınması gereken çok fazla değişkene sahip olması
B
Kullanıcıların sistemi kullanırken yaşadığı kaygının azalmasını sağlaması
C
Kullanılan sembol ve ikonların metinlere göre çok daha hızlı ve doğru bir şekilde algılanması
D
Kolay algılanarak hızlı bir etkileşim sağlaması
E
Görsel anlatım dilinin kullanılması ile evrensel bir niteliğe sahip olması
Soru 10

“İnsan faaliyet döngüsü” modeli ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?

A
Gerekli donanım cihazlarının geliştirilmesi için kullanılan modeldir.
B
Kullanıcıların estetik özelliklere yönelik olan eylemleri sergiledikleri aşamadır.
C
Kullanıcıların sistemden gelen geribildirimleri değerlendirdiği aşamadır.
D
Kullanıcıların daha estetik bir arayüz tasarımına sahip olması için geliştirilen modeldir.
E
Kullanıcıların bir ürün ile etkileşim sağlarken geçtiği aşamaların, görev ve eylemlerin tümünü gösteren modeldir.
Soru 11

“Web sunucu sistemleri, veri tabanları, web uygulamaları ve uygulama programlama arayüzü (API) ile çalışan kişilerdir” şeklindeki rol tanımı aşağıdakilerden hangisidir?

A
Teknik Öncü
B
Teknik Operasyonlar
C
Önyüz Geliştirici
D
Arkayüz Geliştirici
E
Teknik Direktör
Soru 12

Aşağıdakilerden hangisi bir sistemin kullanımı ile belirlenen amaçlara ne derece ulaşıldığını en jyj ifade eder?

A
Verimlilik
B
Etkililik
C
Yararlılık
D
Çekicilik
E
Kararlılık
Soru 13

Aşağıdakilerden hangisi İstemci (Web tarayıcı) tarafında çalışan web teknolojilerinden biri değildir?

A
CSS
B
JSP
C
HTML
D
Flash
E
JavaScript
Soru 14

Aşağıdakilerden hangisi arayüz tasarımının ilkelerinden biri değildir?

A
Etkileşim
B
Anlaşılabilirlik
C
Tutarlılık
D
Benzerlik
E
Sadelik
Soru 15

“Tekrar eden elemanlar tarafından yaratılan motiftir.”
Yukarıdaki tanım hangi tasarım ilkesine aittir?

A
Denge
B
Bütünlük
C
Hiyerarşi
D
Vurgu
E
Ritim
Soru 16

Aşağıdakilerden hangisi duyarlı web tasarımının faydalarından biri değildir?

A
Sitenin bakımı daha kolaydır.
B
Kullanımı daha kolaydır.
C
Tasarım maliyetini düşürür.
D
Performansı daha yüksektir.
E
Arama motorları tarafından daha hızlı bulunurlar.
Soru 17

“Kullanıcı tarafından sağlanan içeriğin arama motorlarınca anlamlandırılması, kullanıcının istediği bilgiye ve sağladığı ipuçlarına göre bilginin yorumlanıp, kullanıcının özel ihtiyaçlarına uygun bir şekilde sunulması” hangi web döneminde gerçekleşmiştir?

A
Web 4.0
B
Web 1.0
C
Web 3.0
D
Web 2.0
E
Web 1.1
Soru 18

Aşağıdakilerden hangisi temel grafik bileşenleri (widgets) arasında yer almaz?

A
Görüntü Ekranı
B
Komut Düğmeleri
C
Onay ve liste kutuları
D
Seçenek düğmeleri
E
Menüler
Soru 19

Aşağıdakilerden hangisi yatay çizginin verdiği mesajlardan biridir?

A
Saygınlık
B
Canlılık
C
Zarafet
D
Durgunluk
E
Hareketlilik
SONUÇLAR
19 tamamladınız.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
1112131415
16171819Son
Geri dön
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 4,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
0
Would love your thoughts, please comment.x