Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2017-2018 Final Sınavı

Kullanıcı Deneyimi Tasarımı 2017-2018 Final Sınavı sorularını bu sayfadan online olarak çözebilirsiniz.

Doğru Sayısı %%SCORE%%
Yanlış Sayısı %%WRONG_ANSWERS%%
CEVAPLARINIZ
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1

I. Öğrenme süresini uzatması
II. Verimliği artırması
III. Sistem bileşenlerinin etkileşimini artırması
IV. Öğrenilebilirliği artırması
Yukarıdakilerden hangileri etkileşim tasarımının önemini ifade eder?

A
I ve II
B
II ve III
C
II ve IV
D
III ve IV
E
II, III ve IV
Soru 2

I. Kullanıcı merkezli görüş kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak tasarımların amaçlarının gerçeklemesiyle ilgilenmektedir.
II. Kullanıcı açısından tasarımın estetik olarak keyif verici ve duygusal açıdan tatmin edici olup olmadığı, estetik deneyim açısından irdelenmektedir.
III. Etkileşim merkezli yaklaşım kullanıcının beklentileri ile ilgilenmek yerine.sadece ihtiyacını karşılayacak olumlu deneyim oluşturmayı hedeflemektedir.
Yukarıda verilen kullanıcı deneyimi ve tasarımı ile ilgili görüşlerden hangileri yanlıştır?

A
Yalnız I
B
Yalnız II
C
Yalnız III
D
I ve II
E
I ve III
Soru 3

Kullanıcı deneyimi tasarımı sürecinde 'yapıyı oluşturma' aşamasının amacı nedir?

A
Sunulacak ürün ve hizmetin olası hatalarını tanımlamak
B
Ürünün görsel tasarımı ilkelerini belirlemek
C
Proje sınırlarını çizmek
D
Ürünün bileşenleri arasındaki etkileşimi oluşturmak
E
içerik organizasyonu ve kullanıcının bu içerikle nasıl etkileşime geçeceğini belirlemek
Soru 4

Kullanıcı deneyimi tasarımı açısından kullanıcıya basılı ya da elektronik olarak iletilen belli sorular üzerinden tercihlerine göre tasarımcıların karar vermesine yardımcı olacak bilgiler toplanmasına yönelik çalışma aşağıdakilerden hangisidir?

A
Paydaş Analizi
B
Kullanıcı Anketi
C
Katılımcı Gözlemi
D
Kullanıcı Mülakatları
E
Saha Çalışması
Soru 5

Ekran üzerinde yer alan objelerin birbirine uzaklıkları veya objelerin içinde bulunan içeriklerin, obje kabuğuna uzaklıklarıyla ilişkili kavram aşağıdakilerden hangisidir?

A
Beyaz Alan
B
Denge
C
Oran Kuralı
D
Göz Çizgisi
E
Simetri/Asimetri
Soru 6

Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı arayüzü tasarımı ve değerlendirme sürecindeki aşamalardan biri değildir?

A
Tasarım aşaması
B
Test aşaması
C
Kullanıcı değerlendirmesi aşaması
D
Tasarım ekibinin kurulması aşaması
E
Prototip aşaması
Soru 7

Aşağıdakilerden hangisi yaratıcı yöntemlerden biri değildir?

A
Not alma aşaması
B
Kuluçka aşaması
C
Dikey ve kapsamlı düşünme
D
Teklif aşaması
E
Beyin fırtınası
Soru 8

Arayüz tasarımı tarihinde 1984’ten günümüze kadar olan süreci kapsayan dönem aşağıdakilerden hangisidir?

A
Komut satırı arayüzü
B
Grafiksel kullanıcı arayüzü
C
Dijital dönem
D
Hareketsel arayüz dönemi
E
işitsel arayüz dönemi
Soru 9

Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı deneyimi tasarımı bölümlerinden biri değildir?

A
Ayırt Edicilik
B
Uygunluk
C
Mekân
D
Gerçekleştirme
E
Etkinleştirme
Soru 10

Proje hedeflerini somut tasarım çözümlerine dönüştürme ve tasarım ekipleri için kavramsal ve biçimsel yönü sağlanmasından sorumlu olan rol tanımı aşağıdakilerden hangisidir?

A
Öncü Tasarımcı/Lider
B
Önyüz Geliştirici
C
Yaratıcı Yönetmen
D
Arkayüz Geliştirici
E
Teknik Öncü
Soru 11

Aşağıdakilerden hangisi ekran temelli ortamlarda (teknolojilerde), grafiksel kullanıcı arayüzü tasarımında kullanılan görsel bileşenlerden biri değildir?

A
Sözlü talimatlar
B
ikonlar
C
işaretçiler
D
Pencereler
E
Menüler
Soru 12

Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı merkezli tasarım sürecindeki ana aktivitelerden biri değildir?

A
Kullanılan içeriği anlamak ve belirlemek
B
Tasarım çözümleri üretmek
C
Sistemde yer alan çıktı cihazları ile ilgili anket yapmak
D
Kullanıcı gereksinimleri doğrultusunda tasarımı değerlendirmek
E
Kullanıcının ve organizasyonun gereksinimlerini belirlemek
Soru 13

Objelerin çevreleri ile birlikte nasıl al gıla nıldığı ile ilgilenen Geştalt prensibi aşağıdakilerden hangisidir?

A
Şekil-zemin ilişkisi
B
Devamlılık
C
Tamamlama
D
Benzerlik
E
Simetri
Soru 14

İnsanların yarım kalan durumları tamamlama eğiliminde oldukları durum aşağıdakilerden hangisidir?

A
Bebek Ördek Sendromu
B
Göz Çizgisi
C
Ters Piramit
D
Öz Referans Etkisi
E
Zeigarnik (Gliffhanger) Etkisi
Soru 15

İnternet üzerinde animasyon reklamları ve flash videoları görüntülemeye yarayan tasarım ve uygulama programı aşağıdakilerden hangisidir?

A
Adobe Flash
B
Adobe Fireworks
C
Google Ghrome
D
Adobe Photoshop
E
Adobe Dreamweaver
Soru 16

Çevrimiçi alışveriş sitelerinin tasarımının gerçek dünyadaki mağaza alışverişine benzetilmesi aşağıdaki kavramlardan hangisiyle açıklanır?

A
Metafor
B
Izgara sistemi
C
Benzerlik
D
Devamlılık
E
Tutarlılık
Soru 17

Tasarımda yeralan kompozisyonun tamamının, içerisinde barındırdığı alt grup veya tekil parçalardan daha önemli olduğunu savunan temel tasarım ilkesi aşağıdakilerden hangisidir?

A
Vurgu
B
Bütünlük
C
Denge
D
Ritim
E
Şekil-zemin ilişkisi
Soru 18

Aşağıdakilerden hangisi grafik tasarımcısının renk seçiminde dikkat etmesi gereken unsurlardan biri değildir?

A
Tasarımdaki yaklaşım biçimi
B
Rengin kültürel çağrışımı
C
Hedef kitlenin renk tercihi
D
Firma ya da ürünün karakteri
E
Tasarımcının renk tercihi
Soru 19

Bir web sitesinin arka planında bulunan dışardan baktığımızda göremediğimiz kodlama ve veri tabanı mimarisini inşa eden kişi aşağıdakilerden hangisidir?

A
Ara - yüz tasarımcısı
B
Sistem geliştiriciler
C
Ön yüz tasarımcısı
D
Arka - yüz geliştiriciler
E
Gezinim tasarımcısı
Soru 20

Aşağıdakilerden hangisi tasarımın temel ilkelerinden biri değildir?

A
Denge
B
Görsellik
C
Ritim
D
Bütünlük
E
Vurgu
SONUÇLAR
20 tamamladınız.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
1112131415
1617181920
Son
Geri dön
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (1 Kişi oy verdi, 5 üzerinden ortalama puan: 5,00. Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
0
Would love your thoughts, please comment.x