Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
I. Ürünlerin ve hizmetlerin giderek özdeşleşmesiyle tek başına ürün ya da hizmet sunumunun yetersiz kalması
II. insanların deneyimlerini etkileyen tasarımlardan daha çok insana öncelik veren tasarımlarınım dikkat çekmeye başlaması
III. Tasarımın zamanla problem çözme işlevsel boyutunun yanında kullanıcısına marka bağımlılığı yaratmasının amaçlanması
Yukarıdaki ifadelerden hangileri günümüzde kullanıcı deneyimi kavramına duyulan gereksinimin sebeplerindendir?
Yalnız I | |
Yalnız II | |
Yalnız III | |
I ve II | |
II ve III |
Soru 2 |
Etkileşim tasarımının gerçekleştiği kullanıcı deneyim tasarımı aşaması aşağıdakilerden hangisidir?
Görselleştirme | |
iskeleti oluşturma | |
Yapıyı oluşturma | |
Kapsamı belirleme | |
Strateji geliştirme |
Soru 3 |
Kullanıcıların bir hizmeti ya da ürünü kullanırken, onunla etkileşime girdiğinde ve sonrasında yaşadığı deneyimler bütünü olarak tanımlanan kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Müşteri deneyimi | |
Kullanılabilirlik | |
Yansıtma deneyimi | |
Etkileşim tasarımı | |
Kullanıcı deneyimi |
Soru 4 |
I. 1830-1940 evresi ilk elektrikli sistemlerin ortaya çıktığı evredir.
II. 1940-1960 kişisel bilgisayarın gelişim çağıdır.
III. 1940-1960 evresinde ilk etkileşim tasarımları deneyimlense de kapasite geliştirmeye ve performansa odaklanılmıştır.
IV. 1980-1990 evresinde etkileşim tasarımı ilk kez bir disiplin olarak tanımlanmıştır.
V. 1990-2000 evresinde, en önemli olayı çevrimiçi oyunların ortaya çıkmasıdır.
Etkileşim tasarımı tarihi incelendiğinde yukarıdakilerden hangileri yanlıştır?
I ve II | |
II ve III | |
II ve V | |
III ve IV | |
II, III ve IV |
Soru 5 |
Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı deneyimi tasarımı çalışmalarında kullanıcı ihtiyaçları ve gereksinimleri belirlemeye yönelik olarak kullanıcının bizzat kendisi ya da onu gözlemleyen tasarımcı tarafından tasarımla girdiği etkileşimdeki tüm sürecinin kayıt altına alınarak veri toplandığı yöntemdir?
Saha Çalışması | |
Gölge Çalışması | |
Kullanım Senaryosu | |
Günlük Çalışması | |
Bağlamsal Araştırma |
Soru 6 |
I. Bir ürün ya da hizmetten yararlanan ve yararlanma olasılığı bulunan kişidir.
II. Bir ürün veya hizmeti satın almayı düşünen kişidir.
III. Bir mal ya da hizmetten mesleki olmayan amaçlarla yararlanan kişidir.
Yukarıda verilen kullanıcı ile ilgili ifadelerden hangileri doğrudur?
Yalnız I | |
Yalnız II | |
Yalnız III | |
I ve II | |
II ve III |
Soru 7 |
I. Sistem ile ilgili rapor yazma
II. Web sayfasından metin okuma
III. Web sayfasındaki metne yorum yapma
IV. Sunum hazırlama
Yukarıdakilerden hangileri insan-içerik etkileşiminin örneğidir?
I ve II | |
I ve IV | |
II ve III | |
III ve IV | |
I, III ve |
Soru 8 |
“Tasarımcı, bir problemin çözümüne belirli bir zaman ayırdıktan sonra, dikkatini bir süre için başka bir konuya yöneltir.”
Yukarıdaki cümlenin ifade ettiği yaratıcı aşaması aşağıdakilerden hangisidir?
Not Alma | |
Görsel incelemeler | |
Beyin Fırtınası | |
Sentez | |
Kuluçka |
Soru 9 |
Aşağıdakilerden hangisi Denişe Jacobs’ un ilham almak için önerdiği kılavuz maddelerinden biri değildir?
Israrcı ve kararlı olmak | |
Net hedefler ve uygulanabilir eylemler belirlemek | |
Zorlukların üstesinden gelmek | |
Durumu korumak | |
Çalışmaları oyunlaştırmak |
Soru 10 |
Aşağıdakilerden hangisi grafiksel arayüz kullanımının dezavantajlarından biridir?
Kolay algılanarak hızlı bir etkileşim sağlaması | |
Dikkate alınması gereken çok fazla değişkene sahip olması | |
Görsel anlatım dilinin kullanılması ile evrensel bir niteliğe sahip olması | |
Kullanıcıların sistemi kullanırken yaşadığı kaygının azalmasını sağlaması | |
Kullanılan sembol ve ikonların metinlere göre çok daha hızlı ve doğru bir şekilde algılanması |
Soru 11 |
I. Kullanıcıların amaçlarına ulaşmak için yerine getirdikleri görev ve eylemleri göstermektedir.
II. Kullanıcılara daha güzel görünen bir arayüz tasarımı sunmak için geliştirilen modeldir.
III. Kullanıcıların sistemden gelen geribildirimleri değerlendirmesini sağlamak için tasarlanan modeldir.
IV. Gerekli çıktı mekanizmalarının geliştirilmesi sürecinde kullanılan modeldir.
V. Kullanıcıların bir bilgisayar sistemi ile etkileşim sağlarken geçtiği aşamaların tümünü gösteren psikolojik modeldir.
Yukarıdakilerden hangileri kullanıcı faaliyet döngüsü modelini tanımlar?
Yalnız I | |
Yalnız III | |
I ve II | |
I ve V | |
III ve IV |
Soru 12 |
Üç butonlu fare, çoklu pencere arayüzü ve hiperlink gibi yenilikler kim tarafından kullanıcılara sunulmuştur?
Vannevar Bush | |
Douglas Engelbart | |
Steve Wozniak | |
Bill Gates | |
Steve Jobs |
Soru 13 |
Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı karakterinin pozitif yönlerinden biri değildir?
Kullanıcı karakteri üretim sürecini hızlandırabilir. | |
Kullanıcı karakterleri yararlı bir değerlendirme rehberi olabilir. | |
Bir tasarımcı yen bir özellik eklemeye ihtiyaç duyuyorsa, faydasını değerlendirmek için kullanıcı karakterine başvurabilir. | |
Farklı izleyiciler için ortak ihtiyaçları ve hedefler kurarlar. | |
Kullanıcı karakterleri demografik tabanlı kitlenin birleşiminden meydana gelerek özgün olmayabilir. |
Soru 14 |
Aşağıdakilerden hangisi kullanıcı odaklı tasarım süreci çerçevesinde oluşturulmuş arayüz tasarımlarının özelliklerinden biridir?
Kullanıcıların stres seviyesini azaltması | |
Kullanıcılarda önyargıların oluşmasını tetiklemesi | |
Kullanıcıların hata yapmasını kolaylaştırması | |
Yalnızca ilgili alanın uzmanı olan kullanıcılara hitap etmesi | |
Kullanıcıları sistemden uzaklaştırması |
Soru 15 |
Aşağıdakilerden hangisi istemci tarafından çalışan web teknolojilerinden biri deöildir?
HTML | |
Flash | |
CSS | |
JavaScript | |
PHP |
Soru 16 |
Yukarıdaki şekil Gestalt prensiplerinden hangisine bir örnektir?
Yakınlık | |
Benzerlik | |
Tamamlama | |
Devamlılık | |
Şekil-zemin ilişkisi |
Soru 17 |
Aşağıdakilerden hangisi web tasarımında dikkat edilmesi gereken hususlardan biri değildir?
Özgün Tasarım | |
Renk Seçimi | |
Taslak Oluşturma | |
Şablon Kullanımı | |
Web Tarayıcıları ile Uyumluluk |
Soru 18 |
________ , kullanıcı arayüz tasarımını mümkün olduğunca yalın haliyle korumanın önemini vurgulayan bir tasarım prensibidir.
Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yeri aşağıdakilerden hangisi doğru şekilde tamamlar?
Sadelik | |
Benzerlik | |
Anlaşılabilirlik | |
Etkileşim | |
Tutarlılık |
Soru 19 |
Web sayfalarında Java dilini kullanarak dinamik web sayfaları oluşturmayı sağlayan teknoloji aşağıdakilerden hangisidir?
PHP | |
JSP | |
HTML | |
ASP | |
ASP.NET |
Soru 20 |
Aşağıdakilerden hangisi tasarımda renk kullanımında dikkat edilmesi gereken noktalardan biri değildir?
Renklerin tutarlı bir şekilde kullanıldığından emin olunmalıdır. | |
Renklerin psikolojik etkileri olduğu unutulmamalıdır. | |
Her zaman açık renkler tercih edilmelidir. | |
Metinlerin daha rahat okunabilmesi için kullanılan renkler arasında yeterli kontrast sağlanmalıdır. | |
Çok fazla sayıda renk kullanmaktan kaçınılmalı, renk sayısı sınırlandırılmalıdır. |
Liste |