Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
Eşariyye kelam okuluna göre aşağıdakilerden hangisi insanın kendi eylemlerinden sorumlu tutulmasının temel nedenini oluşturur?
Külli irade | |
Niyet | |
Cüz’i irade | |
Kader | |
Amel |
Soru 2 |
Farabi’nin evrenin meydana geliş sürecine ilişkin anlattıklarından yola çıkıldığında onun evrenin meydana gelişini aşağıdakilerden hangisiyle açıkladığı söylenebilir?
Mutlak oluş | |
Sürekli yaratma | |
Sürekli oluş | |
Yoktan yaratma | |
Taşma |
Soru 3 |
Razi’nin felsefi sisteminde “hacim” aşağıdakilerden hangisine karşılık gelir?
izafi mekân | |
Sermed | |
Mutlak zaman | |
Dehr | |
Zaman |
Soru 4 |
Kindi’ye göre feleğin oluş ve bozuluş kanununa tabi olmamasının sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
Tek maddeden meydana gelmiş olması | |
Yoktan yaratılmamış olması | |
Zıddının olmaması | |
Ebedi olup ezeli olmaması | |
Saydam olması |
Soru 5 |
İbn Sina’ya göre varlığın hakikat anlamını taşıması için aşağıdakilerden hangisini taşımaması gerekir?
Mahiyet | |
isbat | |
Zorunluluk | |
Dolaysızlık | |
Yalınlık |
Soru 6 |
İbn Sina'nın aklın bilgi üretme sürecindeki aşamaları konusunda Kindi ve Farabi'den farklı olarak gündeme getirdiği kavram aşağıdakilerden hangisidir?
Kutsal akıl | |
Maddi akıl | |
Beyani akıl | |
Zahiri akıl | |
Güç halindeki akıl |
Soru 7 |
İbn Sina’ya göre aşağıdakilerden hangisi varlık kavramının “tanımlanamaz oluşunun sebeplerinden biridir?
Zorunsuz oluşu | |
Açık olmayışı | |
Seçik olmayışı | |
Akılca ulaşılamaz oluşu | |
En genel kavram oluşu |
Soru 8 |
İbn Sina'ya göre aşağıdakilerden hangisi metafizik disiplini ile Tanrı'nın varlığı arasındaki ilişkinin doğru ifadesidir?
işlev | |
ilke | |
Konu | |
Mevzu | |
Sorun |
Soru 9 |
Aşağıdakilerden hangisi Gazzali'nin hakikati arayanlar olarak nitelendirdiği sınıflardan biri değildir?
Kelamcılar | |
Sufiler | |
Batıniler | |
Fıkıhçılar | |
Filozoflar |
Soru 10 |
Gazzali'ye göre filozofların dini ilkelerle çeliştikleri ve hataya düştükleri alan aşağıdakilerden hangisidir?
Metafizik | |
Matematik | |
Mantık | |
Siyaset | |
Ahlak |
Soru 11 |
Vesileciliği (occasionalism) savunan bir düşünür aşağıdakilerden hangisini zorunlulukla yadsımış olur?
Sebep-sonuç ilişkisi | |
Tanrısal irade | |
Kader | |
Doğal determinizm | |
Dış dünyanın varlığı |
Soru 12 |
Gazzali'nin Bağdat Nizamiye Medresesi'nde öğrencisi olduğu tanınmış kelam alimi aşağıdakilerden hangisidir?
Cürcani | |
Cüveyni | |
Matüridi | |
Eş'ari | |
Bakıllani |
Soru 13 |
İbn Rüşd’e göre nelik aşağıdakilerden hangisinde aranmalıdır?
Dış dünyada | |
Akılda | |
Tümel olanda | |
Mantıkta | |
Toplumda |
Soru 14 |
Aşağıdakilerden hangisi İbn Rüşd'e göre insanın varlık gayesidir?
insan türünün devamlılığını sağlamaya çalışmak | |
Aklını kullanarak nazari ve ameli yetkinliğe ulaşmak | |
Evrenin sırlarını çözmek | |
Biyolojik varlığını korumak | |
Konforlu yaşamak |
Soru 15 |
İbn Rüşd’e göre varlık-nelik ilişkisi aşağıdaki ilişkilerden hangisine benzer?
Akıl-ruh ilişkisi | |
Suret-ruh ilişkisi | |
Madde-suret ilişkisi | |
Akıl-madde ilişkisi | |
Akıl-suret ilişkisi |
Soru 16 |
Aşağıdaki isim ve unvanlardan hangisi İbn Rüşd'e ait değildir?
Averroys | |
Commentator | |
Averroes | |
Aben Roşd | |
Avicenna |
Soru 17 |
Taşköprülü-zade’nin ilimler tasnifini konu alan eseri aşağıdakilerden hangisidir?
Tehafütü’l-felasife | |
Hidayetü’l-hikme | |
Maksıdü’l-felasife | |
Miftahu’s-sa’ade | |
Mizanü’l-ilm |
Soru 18 |
Taşköprülüzade’ye göre aşağıdakilerden hangisi varlığın dört mertebesinden biri değildir?
Yazıda varlık | |
Zihinde varlık | |
Sözde varlık | |
Toplumsal varlık | |
Dış dünyadaki varlık |
Soru 19 |
Kur’an ve sünnet çerçevesinde iddiasız, gösterişten uzak, takvaya dayalı dindarlığı ve ahlaki arınmayı ilke edinen ve sonraları tasavvuf adını alan hareket aşağıdakilerden hangisidir?
Kelam hareketi | |
Dehriyye | |
Zühd hareketi | |
Batıniyye | |
Ehl-i beyt |
Soru 20 |
Aşağıdakilerden hangisi İbnü'l Arabi'nin kurduğu varlık felsefesinin özünü ifade eder?
Tanrı'dan Sudür Etme | |
Varlığın Birliği | |
Yoktan Yaratma | |
Ezelde Yaratma | |
Sürekli Yaratma |
Liste |