Doğru Sayısı | %%SCORE%% |
Yanlış Sayısı | %%WRONG_ANSWERS%% |
Soru 1 |
Aşağıdakilerden hangisi dijital oyun geliştirme aşaması değildir?
Kaplama | |
Animasyon | |
Programlama | |
Modelleme | |
Zamanlama |
Soru 2 |
Aşağıdakilerden hangisi dijital bir oyunun arka plan yapılarından biridir?
Donatma | |
Kaplamalar | |
Doku Döşeme | |
Giydirme | |
Çıkartmalar |
Soru 3 |
Aşağıdakilerden hangisi bir nesnenin detay içermeyen yapısıdır?
Silüet | |
Poligon | |
Varlık | |
Detay Modelleri | |
Üçgen |
Soru 4 |
Dijital bir oyunu akıcı hale getiren yapı aşağıdakilerden hangisidir?
Yapay zekası | |
Yol işaretleri | |
Oyun durumu | |
Fizik motoru | |
Oyun döngüsü |
Soru 5 |
Aşağıdakilerden hangisi oyun motoru değildir?
Microsoft.NET | |
Unreal Engine | |
Unity | |
CryEngine | |
Microsoft XNA |
Soru 6 |
Nesnelere parlaklık vermek için kullanılan harita aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Işık Haritası | |
Saydamlık Haritası | |
Yayılma Haritası | |
Dağılım Haritası | |
Yansıma Haritası |
Soru 7 |
I. Programlama
II. Animasyon
III. Modelleme
IV. Tasarım
Yukarıdakilerden hangileri oyun tasarımı ve programlama yapısının kısımlarındandır?
I ve II | |
II ve IV | |
I, II ve III | |
II, III ve IV | |
I, II, III ve IV |
Soru 8 |
I. Linux
II. WebGL
III. HTML5
IV. Android
Ambier CopperCube Professional editörü ile yukarıdakilerden hangilerine uyumlu dijital oyunlar tasarlamak mümkündür?
I ve II | |
II ve IV | |
I, II ve III | |
II, III ve IV | |
I, II, III ve IV |
Soru 9 |
Aşağıdakilerden hangisi Oyun tasarımı ve programlama yapısı elemanlarından biri değildir?
Modelleme | |
Kaplama | |
Animasyon | |
model editör | |
Programlama |
Soru 10 |
Oyunların en fazla tercih edilme nedeni aşağıdakilerden hangisidir?
Eğlence | |
Korku | |
Macera | |
Sürpriz | |
Merak |
Soru 11 |
Dijital oyun geliştirilirken aşağıdakilerden hangisi göz ardı edilebilir?
Zaman yönetimi | |
Hedef kitle ortamı | |
Oynanabilirlik ve rekabet ortamı | |
Donanım kaynakları yönetimi | |
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi |
Soru 12 |
Aşağıdakilerden hangisi bir nesnenin detay içermeyen yapısıdır?
Silüet | |
Poligon | |
Varlık | |
Detay Modelleri | |
Üçgen |
Soru 13 |
Dijital bir oyunu akıcı hale getiren yapı aşağıdakilerden hangisidir?
Yapay zekası | |
Yol işaretleri | |
Oyun durumu | |
Fizik motoru | |
Oyun döngüsü |
Soru 14 |
Nesnelere parlaklık vermek için kullanılan harita aşağıdaki seçeneklerden hangisinde doğru olarak verilmiştir?
Işık Haritası | |
Saydamlık Haritası | |
Yayılma Haritası | |
Dağılım Haritası | |
Yansıma Haritası |
Soru 15 |
Aşağıdakilerden hangisi insanların oyun oynamayı sevmelerinin en önemli nedenidir?
Merak | |
Sürpriz | |
Macera | |
Eğlence | |
Gerginlik |
Soru 16 |
Dijital bir oyunun bellek ve işlem gücünü daha az kullanması için aşağıdaki işlemlerden hangisi yapılmalıdır?
Optimizasyon | |
Sonuçlandırma | |
Varlık | |
Donatma | |
Poligon sayısı |
Soru 17 |
Aşağıdakilerden hangisi herhangi bir etkileşimin olmadığı durumlarda bile, oyunun akıcı bir şekilde çalışmasını sağlayan yapıdır?
Yapay Zekâ | |
Yol İşaretleri | |
Oyun Motoru | |
Oyun Döngüsü | |
Döngüsel Animasyonlar |
Soru 18 |
Aşağıdakilerden hangisi piyasadaki çoğu birinci şahıs nişancı (FPS) türü oyunların yapımında kullanılmış olan, büyük şirketler tarafından tercih edilen ve öğrencilere ücretsiz imkânlar sunan oyun motorudur?
Unity | |
CryEngine | |
CopperCube | |
Microsoft XNA | |
Unreal Engine |
Soru 19 |
Aşağıdakilerden hangisi dijital oyun geliştirme aşamaları arasında yer almaz?
Oynanabilirlik | |
Grafik Kalitesi | |
Rekabet Ortamı | |
Fikir ve Senaryo Belirleme | |
Donanım Kaynakları Tüketimi |
Liste |