Radyo ve Televizyon Stüdyoları 2015-2016 Final Sınavı

Radyo ve Televizyon Stüdyoları 2015-2016 Final Sınavı sorularını bu sayfadan online olarak çözebilirsiniz.

Doğru Sayısı %%SCORE%%
Yanlış Sayısı %%WRONG_ANSWERS%%
CEVAPLARINIZ
Yanıtlarınız aşağıdaki gibidir.
Soru 1

Televizyonun sistem odasını aşağıdakilerden hangisi kullanır?

A
Program yönetmeni
B
Teknik yönetmen ve ölçü bakım ekibi
C
Stüdyo şefi
D
Elektrik ekibi
E
Kamera kontrolcü ve resim seçici
Soru 2

Aşağıdakilerden hangisi haber temalı bir televizyon kanalıdır?

A
Show TV
B
TRT 1
C
NTV
D
Star TV
E
Kanal D
Soru 3

Aşağıdakilerden hangisi kameradan kamera kontrol ünitesine doğru giden sinyallerden biridir?

A
Geri dönüş görüntü sinyali
B
Parlaklık ve renk işaretleri
C
Referans görüntü sinyali
D
Kamera voltaj sinyalleri
E
Promter görüntü sinyali
Soru 4

Stüdyo içindeki organizasyondan sorumlu ve yetkili tek eleman aşağıdakilerden hangisidir?

A
Teknik yönetmen
B
Prodüksiyon amiri
C
Yönetmen yardımcısı
D
Stüdyo şefi
E
Ölçü bakım elemanı
Soru 5

Aşağıdakilerden hangisi televizyon stüdyosu teknik personeli değildir?

A
VTR operatörü
B
Yayın yönetmeni
C
Ana kumanda sorumlusu
D
Stüdyo şefi
E
Resim seçici
Soru 6

Aşağıdakilerden hangisi bir yönetmen için temel donanım bilgisine sahip olmanın önemini ifade eder?

A
Yapım ekibinin görev tanımlarını ve bu tanımlar içinde yer alan donanımlar hakkında bilgi sahibi olmadan, yapım ekibini yönetebilmek mümkün değildir.
B
Söz konusu donanımlar üzerine teknolojik çalışmalar yapabilmek için donanım bilgisi gereklidir.
C
Söz konusu donanımları bizzat kendisinin kullanabilmesi için donanım bilgisi bir önkoşuldur.
D
Kullanılan donanımların günceliğini denetlemek yönetmenin temel görevlerinden biridir.
E
Kullanılan donanımların satın alma maliyetlerini çıkarabilmek için bu bilgilere ihtiyaç vardır.
Soru 7

İzleyiciyi bir olayın içine almak ve olayın tam merkezindeymiş hissini yaratmak için kullanılan yayın tekniği aşağıdakilerden hangisidir?

A
Canlı yayın
B
Dış çekim
C
iç çekim
D
Bant kayıt
E
Tek kameralı çekim
Soru 8

Görsellerin ve işitsellerin belirgin ve senkronlu olarak yer aldığı ve yapılacak programın her bir karesinin tanımlandığı çalışma aşağıdakilerden hangisidir?

A
Konu dökümü
B
Senaryo
C
Araştırma
D
Geliştirim senaryosu
E
Hedef kitle
Soru 9

Aşağıdaki televizyon stüdyosu çalışanlarından hangisi program senaryosu hazırlanmasında görevli değildir?

A
Araştırma grubu
B
Yapımcı
C
Senarist
D
Yönetmen
E
Teknik yönetmen
Soru 10

Aşağıdakilerden hangisi TRT radyoculuğu ve özel radyoculuk arasındaki farklardan biri değildir?

A
Türkçe kullanımı konusundaki hassasiyet
B
Söz programlarının çeşitliliği
C
Frekans dağılımı
D
Çalışan sayısı
E
Yayın amacı
Soru 11

Dünyada radyoculuğun en parlak olduğu dönem aşağıdakilerden hangisidir?

A
1920'li yıllar
B
1930'lu yıllar
C
1940'h yıllar
D
1980'li yıllar
E
1990'h yıllar
Soru 12

Aşağıdakilerden hangisi bir yapımcı yönetmenin edinmesi gereken becerilerden biri değildir?

A
Televizyona bir sanat dalı olarak yaklaşabilmek
B
içeriğe hâkim olabilmek
C
Kendi farkını ortaya koyabilmek
D
Mekâna hâkim olabilmek
E
Bilmediği konularda bilgi sahibi olmadan işe koyulmamak
Soru 13

Canlı yayın süreçlerinde kamera önü çalışanları ve kamera operatörlerinin birlikte ön çalışmalar yaptığı; kamera açı ve ölçekleri konusunda daha önce tasarlanmış olan planların uygulanabilirliğini denetlediği aşama aşağıdakilerden hangisidir?

A
Stüdyo planının tamamlanmasından sonraki aşama
B
Dekor, ışık ve ses kurulumunun tamamlanmasından sonraki aşama
C
Tüm kayıt işlemlerinin gerçekleştirilmesinden sonraki aşama
D
Yapım sürecinin gerçekleştirilmesinden sonraki aşama
E
Prova kayıtlarının tamamlanmasından sonraki aşama
Soru 14

Dünyada en çok radyo dinlenen zaman dilimi aşağıdakilerden hangisidir?

A
Akşam saatleri
B
Sürüş zamanı
C
Gün ortası
D
Sabah saatleri
E
Sürüş dışı zaman
Soru 15

“Radyo, zihin tiyatrosudur” sözü ile anlatılmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?

A
Radyonun kullanıcı açısından basit bir araç olması
B
Radyonun yerel gücünün yüksek olması
C
Radyonun ucuz olması
D
Radyonun geniş kitlelere seslenmesi
E
Radyonun hayal gücüne seslenmesi
Soru 16

Aşağıdaki stüdyolardan hangisi seslendirme sanatçılarının kayıt alabileceği yapıda, kapsamlı donanımlara sahiptir?

A
On-Air stüdyosu
B
Haber stüdyosu
C
Müzik stüdyosu
D
Yayın donanımlı stüdyo
E
Drama stüdyosu
Soru 17

Aşağıdakilerden hangisi dekor tasarımında sorulması gereken temel sorulardan biri değildir?

A
Dekorun görülebilir toplam alanı ne kadardır ve sağdan-sola, aşağıdan-yukarıya dekorun sınırları nedir?
B
Kamera önündeki kişilerin diyalog uzunlukları nedir?
C
Kameraların dekor içindeki konumları nerededir?
D
Dekorda öne çıkan nesneler nelerdir ve bu nesnelerin oyuncularla ve kameralarla ilişkileri nasıl şekillendirilecektir?
E
Kamera önündeki kişilerin dekor içindeki konumları ve hareket sınırlılıkları nelerdir?
Soru 18

Türkiye'de özel radyoculuğun başladığı dönem aşağıdakilerden hangisidir?

A
1920: ’li yıllar
B
1930: ’lu yıllar
C
1980: ’li yıllar
D
1990: ’lı yıllar
E
2000: ’li yıllar
Soru 19

Aşağıdakilerden hangisi bir programın ortaya çıkma sürecinde esnek ve değiştirilebilirdir?

A
Kayıt
B
Araştırma
C
Hedef kitle
D
Geliştirim senaryosu
E
Çekim
Soru 20

Bir izleyici topluluğu önünde becerikli bir sunucu tarafından sunulan, çağrılan genelde ünlü konukların yeteneklerini de sergileyebildiği, zaman zaman stüdyodaki ve ekran başındaki izleyicilerin de katıldığı eğlenceli sohbet programına ne ad verilir?

A
Talkshovv
B
Gösteri programı
C
Magazin programı
D
Müzik sohbetleri
E
Reality show
SONUÇLAR
20 tamamladınız.
Liste
Geri dön
Tamamlananlar işaretlendi.
12345
678910
1112131415
1617181920
Son
Geri dön
1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (Bu yazıya oy vermek ister misiniz?)
Loading...
0
Would love your thoughts, please comment.x